Verzenden en retourneren

Bij Wijn O’Clock willen we graag dat alles goed verloopt. Jij als klant staat centraal in alles wat we doen. Daarom mag je van ons altijd duidelijkheid, transparantie en een oplossingsgerichte instelling verwachten. Onderstaand alle informatie die je daarbij nodig hebt.

Bezorging en Levertijd – Nederland

Bestellingen zullen we voor alsnog leveren binnen een termijn van 14 dagen. We zijn nog maar net gestart en bestellen direct bij het wijnhuis in Italië. Om ervoor te zorgen dat de wijn in de beste conditie blijft is het daarom beter om ze zolang mogelijk in de wijnkelders te laten liggen. We bestellen de wijn tweewekelijks om zo kwaliteit te kunnen blijven garanderen. Natuurlijk streven we ernaar om jouw bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te krijgen.

Mocht je -om wat voor reden dan ook- in hoge wijnnood zijn, neem dan even contact op per mail, app of telefoon zodat we een passende oplossing kunnen vinden.

Voor verzending wordt gebruik gemaakt van PostNL. In de regel bezorgt PostNL binnen 1 werkdag, maar dit hangt wel af van de omstandigheden, zoals drukte, bijvoorbeeld rondom de feestdagen. Dit kunnen wij helaas niet beïnvloeden.

De bezorgkosten zijn 6,95. Vanaf een orderwaarde van € 55,- zijn de bezorgkosten gratis.

Je kan je bestelling ook afhalen, of een andere bezorgsafspraak maken. Geef dit aan bij het afrekenen van je bestelling. In dat geval nemen wij per e-mail of telefonisch contact op, binnen 1 werkdag na het plaatsen van de bestelling om een afspraak te maken. Zeker voor bestellingen uit de regio komen we graag persoonlijk langs.

Bezorging en Levertijd – België

Voor bezorging in België zullen we altijd in overleg een bezorgafspraak maken. Geef dit aan bij het afrekenen van je bestelling. In dat geval nemen wij per e-mail of telefonisch contact op binnen 1 werkdag na het plaatsen van de bestelling om een afspraak te maken.

Retourneren

Wij staan garant voor de kwaliteit van de door ons geleverde wijn. Toch kan er iets misgaan tijdens transport en levering, of met het product in de fles. Of de wijn is niet naar wens, alhoewel we ons dat niet voor kunnen stellen. In alle gevallen zullen wij samen met jou zoeken naar een oplossing. Daarom is het volgende van belang:

  • Als consument maak je gebruik van het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen na levering, dat wil zeggen dat je de producten zonder opgaaf van redenen retour kan sturen en dan je geld terugkrijgt;
  • Neem vóór het retour sturen altijd contact op via mail (ber@digitie.nl), onder vermelding van je ordernummer, zodat we alle informatie bij elkaar kunnen zoeken. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact op zodat we een oplossing kunnen bespreken. Je kan hiervoor ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht;
  • Geopende flessen worden niet retour genomen en vergoed omdat deze na opening onverkoopbaar zijn geworden, tenzij wij dit anders hebben afgesproken, afhankelijk van de reden van de retournering;
  • De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij wij dit anders hebben afgesproken, afhankelijk van de reden van de retournering;
  • Mocht de wijn niet naar wens of verwachting zijn dan zullen we samen zoeken naar een alternatief product. Ongeopende flessen kun je altijd retour sturen, en je ontvangt dan het aankoopbedrag terug.
  • Gebruik voor het retourneren zoveel mogelijk de originele verpakking. Je bent er zelf verantwoordelijk voor de producten deugdelijk te verpakken. Ook ben je er zelf verantwoordelijk voor dat de geretourneerde producten bij ons aankomen. Vraag daarom altijd naar een verzendbewijs en zorg voor een track & trace zending. Een zending die niet bij ons aankomt kunnen we niet vergoeden. Stuur nooit geopende flessen mee;
  • Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je oorspronkelijke bestelling hebt geplaatst;
  • Terugbetaling vindt plaats nadat wij de producten ontvangen hebben en na beoordeling van de staat van de producten;

Ons retouradres is:

Wijn O’Clock

Nieuw Erfseweg 21

5662 TT Geldrop

Nederland

Direct contact

Heb je een andere vraag over je bestelling? Je kunt ook direct een vraag stellen door ons te mailen, bellen of onderstaande contactformulier in te vullen.